DOŁĄCZ ZALOGUJ KONTAKT

Akcja nie taka straszna, czyli jak zorganizować wydarzenie w nowym miejscu.

Agnieszka Poniatowska, 14 maja 2017

Wydawać się może, że organizacja akcji w zupełnie nowym miejscu jest nie lada wyczynem budzącym pewną nutę niepewności wśród organizatorów. Przed rozpoczęciem organizacji akcji zawsze zadaje sobie pytanie, czy warto oraz czy podołam nowemu zadaniu, bo przecież każda akcja jest inna i wymaga od nas indywidualnego podejścia. Nie mniej jednak jest kilka zasad uniwersalnych, do których moim zdaniem należy się stosować. Postanowiłam więc się nimi podzielić z wami. Poniżej zamieszczam 11 wskazówek, o których warto pamiętać podczas organizacji akcji.

 

Jak się nie pogubić w organizacji akcji ?

  1. Stwórz plan działania! – aby się nie pogubić po pierwsze stwórz plan w którym zawrzesz co, jak , kiedy, gdzie a przede wszystkim kto jest za to odpowiedzialny. Pamiętaj że, zanim powiadomisz szkoły o evencie musisz zebrać zespół organizacyjny. Sama tego nie zrobisz.
  2. Znajdź szkołę/uczelnię bądź inne miejsce w którym ma odbyć się event.
  3. Nawiąż współpracę z :
  • Gminą,
  • Gminnym Ośrodkiem Kultury,
  • OSP i innymi placówkami mogącymi Ci pomóc w organizacji eventu.
  1. Zbierz grupę wolontariuszy/podziel zadania między nimi.
    Zorientuj się ile osób będziesz mieć do realizacji projektów oraz do pomocy podczas samej akcji.
  2. Dopilnuj wszystkich formalności związanych z organizacją eventu. Nie zapomnij poinformować placówki o przebiegu wydarzenia z uwzględnieniem daty i czasu spotkania. Zatroszcz się o uzyskanie wszystkich pozwoleń i patronatów jak najwcześniej.
  3. Opracuj budżet działania. Tworząc plan działania pamiętaj, że masz na to określony budżet. Uwzględnij w nim m.in. koszty związane z transportem, materiałami potrzebnymi do realizacji zajęć.
  4. Pamiętaj o promocji wydarzenia. Nawiąż współpracę z lokalnymi mediami, lokalnymi władzami. Pamiętaj, że dla nich to też promocja i możliwość wykazania się. Wykorzystaj ten argument podczas negocjacji z władzami. Oni też są współorganizatorami. Niech też wniosą jakiś wkład od siebie.
  5. Stwórz harmonogram działania. Pamiętaj aby określić terminy do których mają być zorganizowane poszczególne zadania wraz z osobami odpowiedzialnymi za ich realizację.
  6. Porozmawiaj z doświadczonym wolontariuszem.W oparciu o jego wiedzę i doświadczenie zminimalizujesz liczbę popełnionych błędów.
  7. Przygotuj się na zmianę pogody i opracuj alternatywny plan działania.
  8. Dobrze się baw. Pamiętaj nie wszystko musi być idealne. Daj sobie prawo do popełniania błędów 😉
#ProjektorToMy - podziel się wiadomością!

GALERIA