DOŁĄCZ ZALOGUJ KONTAKT

Ambasadorzy polecają: Growth Hacker Marketing

Aleksandra Skorżyńska, 21 grudnia 2017

„Growth Hacker Marketing. O przyszłości PR, marketingu i reklamy.”

Holiday Ryan napisał książkę z której możesz dowiedzieć się jakie narzędzia, techniki i strategie używać do sprzedaży Twoich produktów. Kiedy tylko dostałam książkę do ręki przykuła moją uwagę i tak jak zostało to opisane na ostatniej stronie książki, zadałam sobie pytanie:
„KIM, U DIABŁA, JEST GROWTH HACKER?”.

Zacznijmy od wyjaśnienia samego: growth hacking.
GROWTH HACKING (ANG.) – DOSŁ. „HAKOWANIE WZROSTU” -„jest to strategia biznesowa, dla której punktem wyjścia jest odrzucenie zasad tradycyjnego marketingu i zastąpienie ich testowanymi, łatwymi do śledzenia i skalowalnymi technikami pozyskiwania klientów. Narzędziami hackowania wzrostu są: poczta elektroniczna, reklamy płatne za kliknięcie, blogi i platformy API, a nie tradycyjne reklamy, zdobywanie rozgłosu za pieniądze. Podczas, gdy tradycyjny marketing posługuje się tak niejednoznacznymi pojęciami jak „branding” i „mind share”. (…)”

Tak więc, Hakerzy są „wynalazcami, operatorami i mechanikami automatycznych i samonapędzających się maszyn wzrostu, które mogą zrobić ze startupu coś naprawdę wielkiego.”

Autor książki* porusza tematy wirusowości, doboru narzędzi, a także szczegółów technicznych. W 4 krokach opisuje to zupełnie inne, rewolucyjne podejście. Podaje przykłady znanych aplikacji, produktów i opisuje ich historię. Jednym z nich jest Instagram, który na samym początku był jedynie siecią społecznościową, w której najistotniejszym elementem było aktualne miejsce pobytu użytkownika (wtedy nosiło to nazwę Burbn i posiadała opcję ewentualnego zamieszczania zdjęć). Zorientowali się, że ludzie korzystali wyłącznie z opcji wstawiania zdjęć z filtrami. Po zebraniu zespołu, serwis przeobraził się w INSTAGRAM – mobilną aplikację do umieszczania fotografii i video, posiadającą sto tysięcy użytkowników w ciągu tygodnia.

 

20171203_232300-01

Książka pokazuje jak dotrzeć do znacznie większej liczby ludzi mimo małego budżetu. Na koniec, dostajemy słowniczek hakera wzrostu, kod rabatowy w Growth Hacker TV, odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania, oraz linki do kursów, prezentacji i konferencji związanych z hackowaniem wzrostu. Zdecydowanie polecam!

 

*Ryan Holiday — strateg medialny, autor wielu publikacji o strategii i biznesie. Przez wiele lat był dyrektorem ds. marketingu w firmie American Apparel i twórcą błyskotliwych kampanii reklamowych. Jego książka Zaufaj mi, jestem kłamcą. Wyznania eksperta ds. manipulowania mediami (napisaliśmy już recenzję tej książki) stała się bestsellerem i jest obecnie lekturą obowiązkową na wielu uczelniach całego świata. Dziś Ryan jest dziennikarzem tygodnika „New York Observer”, pisuje także do „Thought Catalog”.


W ramach współpracy z wydawnictwem Onepress Ambasadorzy Projektora zapoznają się z najnowszymi książkami na temat marketingu, zarządzania oraz zagadnień szkoleniowych, aby potem dzielić się z Wami swoimi przemyśleniami. Mamy dla Was więcej pozycji książkowych, których recenzje będziemy prezentować cyklicznie na stronie Projektora.

 

Fotografka i filmowiec w jednym. W Projektorze zajmuje się komunikacją w Internecie. Reżyseruje i prowadzi vloga Zaprojektowani. Ciągle uśmiechnięta i pozytywnie nastawiona do nowych wyzwań. Studentka UW, która suche treści zamienia w przyjemne dla oka infografiki.
#ProjektorToMy - podziel się wiadomością!

GALERIA