DOŁĄCZ ZALOGUJ KONTAKT

Ambasadorzy polecają: Szef, który ma czas

Artur Grycz, 11 grudnia 2017

Firma turkusowa kluczem do sukcesu?

Wiele firm wprowadza mnóstwo innowacyjnych pomysłów na jak najlepsze prowadzenie własnej działalności oraz na podwyższeniu jakości świadczonych usług. Na przełomie wielu przedsiębiorstw można zauważyć różny sposób prowadzenia firm. Wyróżniamy styl: czerwony, bursztynowy, pomarańczowy, zielony oraz turkusowy.

Styl czerwony charakteryzuje się stylem przywódczym, w którym w organizacja polega na posłuszeństwu wobec wodzowi. Styl bursztynowy cechuje się strukturą hierarchiczną oraz wartości firmy przypisują kodeksy. Przykładami instytucji, w których stosują taki styl są: armie, kościoły czy instytucje rządowe. Dla stylu pomarańczowego najważniejszą wartością jest skuteczność. Człowiek traktowany jest jako „zasób ludzki” i warty jest tyle, ile w stanie jest wytworzyć. Wiele korporacji wykorzystuje taką formę stylu. Styl zielony jest stylem demokratycznym, w którym występuje hierarchia władzy, ale człowiek traktowany jest w sposób podmiotowo. Najczęściej ruchy spółdzielcze wykorzystuję ten styl.

Styl turkusowy posiada wiele przeciwności w porównaniu do poprzednich styli. Autor książki „Szef, który ma czas” Andrzej Jeznach opisuje ten styl przypisując go do własnej działalności. W firmie autora nie występuje typowa hierarchia, ponieważ pracownicy są specjalistami w danej dziedzinie i głównym ich zadaniami jest realizacja powierzonych zleceń firmie. Brak konkretnego podziału pozwala na dobrą atmosferę pracy oraz możliwość własnego rozwoju. Pracodawca daje wolną rękę pracownikom, ponieważ to od nich zależy czy firma będzie funkcjonować oraz, że będą pracować i otrzymywać wynagrodzenie. W firmie stawia się na rozwój pracowników nie tylko poprzez udział w szkoleniach, czy obecność w negocjacjach o ważne zlecenia dla firmy, ale również nauka przy popełnionych błędach podczas pracy. Pomimo wielu porażek szef firmy czuwa nad wszystkim w sposób obiektywy. Jest on w roli przyjaciela czy coacha, co pozwala na rozwiązywanie wielu problemów istniejących w firmie. W książce możemy przeczytać, że najważniejszymi wartościami turkusowej firmy jest odpowiedzialność, zaufanie i partnerstwo. Wszystkie cechy posiada każdy pracownik firmy, ponieważ bez nich firma i struktura panująca w niej by nie istniała.

Tytuł jest adekwatny do sposobu prowadzeniu firmy, ponieważ szef, jak sam autor pisze, rzadko musi w niej przebywać. Jeżeli chcecie się dowiedzieć o sytuacjach panujących w firmie prowadzonej stylem turkusowym, polecam tą książę.

 


W ramach współpracy z wydawnictwem Onepress Ambasadorzy Projektora zapoznają się z najnowszymi książkami na temat marketingu, zarządzania oraz zagadnień szkoleniowych, aby potem dzielić się z Wami swoimi przemyśleniami. Mamy dla Was więcej pozycji książkowych, których recenzje będziemy prezentować cyklicznie na stronie Projektora.

Student Uniwersytetu w Białymstoku na kierunku chemia oraz nauczyciel w szkole podstawowej. Swoją karierę z programem zaczął 2 lata temu. Prowadzi wiele warsztatów dla dzieci i młodzieży o tematyce chemicznej, animacyjnej czy z umiejętności pracy w grupie. Obecnie jest trenerem oraz szkolnym opiekunem programu. Miłośnik podróżowania.
#ProjektorToMy - podziel się wiadomością!