DOŁĄCZ ZALOGUJ KONTAKT

Ambasadorzy polecają: Zasady wywierania wpływu na ludzi

Marcin Biszczanik, 6 marca 2018

„Zasady wywierania wpływu na ludzi. Szkoła Cialdiniego” – Robert B. Cialdini

Manipulacja i dążenie do wyznaczonego celu towarzyszy ludziom od zarania dziejów. Każda osoba chce być skuteczna przy wywieraniu wpływu i przekonywaniu innych. Nie ma co ukrywać, że relacje międzyludzkie w dużej części opierają się na sztuczkach i nie są spontaniczne – jak mogłoby się wydawać.

Dr Robert B. Cialdini w swojej książce „Zasady wywierania wpływu na ludzi” ukazuje jak wykorzystać psychologię wpływu do osiągnięcia powodzenia w życiu osobistym oraz zawodowym. W lekturze opisane metody są przedstawione w formie reguł. Z racji tego, każdy człowiek ograniczony jest pewnymi ramami np. prawnymi, pozwala to na wyeksponowanie kontekstu relacji międzyludzkich. Ważnym faktem jest, iż powyższe metody nie naruszają granic etycznych. Mają one na celu zbudowanie szczerej i trwałej relacji pomiędzy nami a odbiorcą, do którego chcemy dotrzeć. W tym przypadku znaczenie ma prawda a nie kłamstwo.

Żeby lepiej zobrazować przedstawione metody autor odwołuje się do sytuacji z życia codziennego, gdzie każde zdarzenie jest osobnym merytorycznym przykładem skłaniającym do rozpatrzenia indywidualnie. Dla przykładu reguła konsensusu opiera się o skłonność do postępowania na wzór osób, z którymi jesteśmy związani lub się w jakiś sposób utożsamiamy. Przykładem takiego zjawiska jest wzrost liczby nastolatków palących papierosy, gdzie wśród przebadanych czynników mających na to wpływ dominował jeden. Czynnikiem tym byli rówieśnicy z którymi nastolatkowie przebywają na co dzień.

Do książki zostały dołączone również 2 płyty CD zawierające prezentacje, w których dr Cialdini uczy jak skutecznie przekonać innych do swoich poglądów, czy też zdobyć sympatię swojego otoczenia. Wartą uwagi jest również komiks obrazujący przykłady podane w tekście i ułatwiający przyswojenie treści.

IMG_20180305_203120

W pozycji zawarte zostały zasady wywierania wpływu ułatwiające życie oraz posiadające zastosowanie np. w social media gdzie skutecznie można je zastosować przy komunikacji z odbiorcą. Książka zwraca również uwagę na oczywistości pomijane w gonitwie życia codziennego.  Jest ona również uniwersalna i przystępna dla wszelkiej maści odbiorcy. Warto się zastanowić czy kolejny zegarek albo para butów, która została przedstawiona nam jako bardzo rzadki okaz jest warta zakupienia i rzeczywiście ekskluzywna.


W ramach współpracy z wydawnictwem Onepress Ambasadorzy Projektora zapoznają się z najnowszymi książkami na temat marketingu, zarządzania oraz zagadnień szkoleniowych, aby potem dzielić się z Wami swoimi przemyśleniami. Mamy dla Was więcej pozycji książkowych, których recenzje będziemy prezentować cyklicznie na stronie Projektora.

#ProjektorToMy - podziel się wiadomością!