DOŁĄCZ ZALOGUJ KONTAKT

Biznes na facebooku – czy to realne?

Kasia Typiak, 21 marca 2017

Portal społecznościowy Facebook jest dziś znany, lubiany i wkroczył praktycznie w każdą dziedzinę naszego życia. Coraz więcej ludzi zakłada konta na Facebooku – zarówno młodzi, jak i niekiedy nasi dziadkowie. Facebook, choć może nie zdajemy sobie z tego sprawy, w ogromny sposób wpływa na miliony istnień. Facebook to miejsce spotkań, a także… wymiany handlowej! Czy nasz własny biznes może się kręcić na Facebooku?

Szkolenie: „Facebook w biznesie”

Jeszcze w 2016 roku miałam przyjemność uczestniczenia w szkoleniu zorganizowanym przez Socjomanię. Socjomania powstała w 2009 roku i początkowo znana była jako blog szerzący wiedzę pomagającą zrozumieć internet i wykorzystywać go w innowacyjny sposób. Następnie zaczęto organizować szkolenia, które mają propagować wiedzę z marketingu internetowego i mediów społecznościowych. Udało mi się być na jednym z takich szkoleń. Dotyczyło ono zastosowania mediów społecznościowych, a konkretnie portalu, jakim jest Facebook w promocji swojej firmy, w rozkręcaniu biznesu.

Powszechnie przyjęło się, że portale pokroju Facebooka służą do kontaktów pomiędzy znajomymi, do wrzucania zdjęć, komentowania pewnych spraw i „lansowania” siebie ;). Nic bardziej mylnego! „Fejs” zgromadził aktualnie tylu użytkowników, że z powodzeniem mogą się oni stać naszymi… klientami. To nie jest żadna abstrakcja! Facebook ma ogromny wpływ na swoich użytkowników. Wiele sklepów promuje się na tym portalu, wstawiając zdjęcia, posty, czasem zabawne obrazki, które mają zwrócić uwagę odbiorców. Tak to działa, kochani!

Jak zatem tworzyć wizerunek firmy na Facebooku? Czy wystarczy utworzenie fanpage’a, wstawianie postów? Te narzędzia są dobre, ale tylko na chwilę. Portal oferuje nam o wiele więcej. Każde udostępnienie posta, każde polubienie daje nam informację o potencjalnych klientach naszej firmy. Śledząc ich profile, możemy zdefiniować grupę odbiorców, do których kierujemy naszą ofertę produktu lub usługi.

Posty, które wstawiamy nie muszą być nudne! Mogą zostać urozmaicone zdjęciami np. sukienek, zabawnymi tekstami, memami, gifami. Ze zdjęć możemy utworzyć pokaz slajdów lub karuzelę. Ogromnym powodzeniem cieszą się krótkie filmiki lub relacje na żywo (live). Gdy zaś prowadzimy sklep, np. z damskimi sukienkami, warto pokazać potencjalnym klientom, jak wygląda nasz butik od środka – znakomicie sprawdzi się tu filmik lub możemy im urządzić spacer wirtualny po pomieszczeniu. Wszystko to warto umieszczać na Facebooku. Każdy pomysł można wykorzystać! 😉

W obecnych czasach sporą popularnością cieszą się sklepy internetowe. Jest to wygodna i bardzo szybka opcja. Przez Internet kupujemy zarówno buty, ubrania, jak i sprzęt gospodarstwa domowego, rezerwujemy hotel, zamawiamy taksówkę, kupujemy bilet lotniczy. Biznes online daje nieskończenie wiele możliwości, ponieważ przedsiębiorca z Łodzi może obsługiwać klientów z Rzeszowa, Szczecina czy Cieszyna. Nie ma ograniczeń i barier w dotarciu do odbiorców naszych produktów czy usług. Wystarczą chęci, zapał, dobry biznesplan oraz… konto na „Fejsie” 😉 Sama jestem zwolenniczką zakładania własnych firm i zachęcam do tego młodych ludzi. To znakomity początek startu w dorosłe życie. Oczywiście, zawsze są jakieś „za” i „przeciw”, ale kto nie ryzykuje, ten nie pije szampana ;).

 

Karolina Mikos uczestniczka inicjatywy „Liderzy Projektora” (ścieżka Social Media).

 

Absolwentka Zarządzania i marketingu na Politechnice Lubelskiej. Kreatywna i systematyczna, wciąż rozwija swoje umiejętności, a tajniki przedsiębiorczości opanowuje z prędkością światła. W Projektorze dba o działania promocyjne i komunikacyjne.
#ProjektorToMy - podziel się wiadomością!