DOŁĄCZ ZALOGUJ KONTAKT

Czego uczą się na projektach…. wolontariusze?

Kamila Olejek, 17 września 2019

Podczas projektów wolontariuszy PROJEKTORA najmłodsi świetnie się bawią, zdobywają wiedzę i nowe umiejętności pod okiem studentów. Ale jak to wygląda z drugiej strony? Czy wolontariusz tylko daje, a może też zyskuje?

Poprosiłam wolontariuszki IT for SHE o podsumowanie ich projektów – często pierwszych w ich życiu. Czytając odpowiedzi doszłam do wniosku, że kilka  lat temu jako wolontariuszka miałam bardzo podobne odczucia. Dziś jestem nauczycielką, jak widać praca z grupą uzależnia.

Zapytałam wolontariuszki, co było dla nich ważne podczas realizacji projektów, jak się czuły i czy czegoś się nauczyły:

„Udział w projekcie wzbogacił nas o całą masę nowych doświadczeń. Pomógł nam rozwijać nasze umiejętności miękkie i otworzyć się przed większą grupą słuchaczy. Przekazywanie wiedzy uczestnikom było dla nas samych bardzo rozwijające, ale najcudowniejsze było zobaczyć na podsumowaniu zajęć, że dzieci pamiętają czego nauczyły się na zajęciach. Gdy na pytanie „Czym jest algorytm?” wszystkie pewnie odpowiedziały „przepisem na program” czułyśmy ogromne zadowolenie”. – Ania i Magda po projekcie w Wyszatycach

  Ciekawe doświadczenie. Pozwala trochę wejść w sposób myślenia dzieci. Uczy, że rzeczy oczywiste nie zawsze są takie oczywiste. Umożliwia podszkolenie warsztatu prowadzenia zajęć i przekazywania wiedzy w sposób atrakcyjny i dostosowany do odbiorcy. Dodatkowo idealna lekcja cierpliwości i sztuki komunikacji„. – Kasia po zajęciach w Trzemosnej

1

  „Była to wspaniała przygoda, która nauczyła mnie bardzo wiele rzeczy. Niesamowita była radość dzieci, kiedy pokazywałyśmy im roboty oraz BeCreo. Doszlifowałam umiejętności miękkie, które przydadzą się w pracy oraz życiu.
Myślę, że każdy student powinien wziąć udział w takim wolontariacie
. – Paulina

  „Projekt jest bardzo fajną formą naszego rozwoju – nie tyko dzieciaki poznają nowe technologie, ale my również możemy nauczyć się ciekawych rzeczy. Praca z dziećmi pod kątem animacyjnym może nauczyć dokładności i niekonwencjonalnego myślenia oraz pobudzić kreatywność. Cieszymy się, że mogłyśmy uczestniczyć w projekcie. Dzieci naładowały nas pozytywną energią i mamy nadzieję, że my je również”. – Maja i Ewa o projekcie w Makowie Podhalańskim

dav

  „Jadąc na projekt zastanawiałam się dlaczego się w to wpakowałam, a teraz zastanawiam się, czy nie wziąć w nim udziału także za rok. Zaskoczyło mnie jak ogromną radość przynosimy dzieciakom i jak ona mi się udziela, mimo ogromu przygotowań, zakłóceń ze strony grupy czy ogólnego hałasu. Chociaż czasami miałam wrażenie, że warsztaty nie są aż tak merytorycznie rozbudowane jak chciałam, to myślę, że nawet proste zabawy mogą zasiać w głowach dzieci myśl, że programowanie to świetna rzecz” – Daria o projekcie w Nakle nad Notecią

3

Tekst: Joanna Niemiec – Koordynatorka Wolontariatu IT for SHE z ramienia Programu PROJEKTOR.

W zespole programu „PROJEKTOR – wolontariat studencki” zajmuje się promocją i marketingiem. Odezwij się do mnie na k.olejek@projektor.org.pl jeśli chcesz opublikować swój artykuł na stronie PROJEKTORA, potrzebujesz pomocy w wypromowaniu wydarzenia, masz propozycje dotyczące strony internetowej PROJEKTORA lub chcesz przygotować kampanię promocyjną Programu w swoim mieście akademickim.
#ProjektorToMy - podziel się wiadomością!