DOŁĄCZ ZALOGUJ KONTAKT

Czy wolontariat potrzebuje promocji?

Karolina Mikos, 27 lipca 2018

Cześć Kochani! Z racji, iż dawno nic tutaj nie pisałam, postanowiłam to nadrobić. Długo myślałam, o czym by tutaj opowiedzieć… I wiecie co? Im dłużej trwał ten proces (myślenia ;-P), tym ciężej było mi na coś wpaść, ale… podobno te najprostsze zagadnienia są najbardziej interesujące. Więc… postanowiłam „porozwodzić się” trochę nad wolontariatem i jego promocją: Jak można zareklamować bezinteresowną pomoc? Czy to się w ogóle da wypromować? Przeczytajcie artykuł, a sami się przekonacie 😉.

 

Jaki jest dobry przepis na promocję wolontariatu?

W tle leci jeden z tych „ambitnych” seriali znanej wszystkim stacji telewizyjnej, ja popijam czerwoną herbatkę – na poprawę krążenia – i usiłuję sklecić, choć kilka zdań, ale nie wiem, od czego zacząć! Dlaczego? Bo, wbrew pozorom, promocja wolontariatu to bardzo szeroki temat i nie da się wszystkiego opisać w kilku zdaniach, ale spróbujmy…

Zacznę od najbardziej chwytliwej formy promocji wolontariatu, czyli od Ambasadorów! Żywa reklama to najlepsza reklama!!! Bo któż lepiej zna strukturę i specyfikę organizacji jak nie jej wolontariusze? A zwłaszcza Ci wieloletni! Oni już na tyle „przesiąknęli” kulturą danego stowarzyszenia czy fundacji, że stanowią źródło informacji o niej. Oni zostali tam, bo coś im się spodobało, coś przyciągnęło. I z powodzeniem mogą o tym opowiedzieć innym. A to działa na ludzi motywująco i, co najważniejsze, intrygująco ;-). Tak, kochani, ludzie czują się zaintrygowani tym, co robicie, jak o tym opowiadacie i jak się przy tym ekscytujecie!

Social Media

Oprócz swoich Ambasadorów organizacja może wykorzystać nasze powszechne „sociale”: 
FejsaInstaSnapaTwittera etc
. Ludziom coraz mniej wystarczy reklama na szklanym ekranie. Świat poszedł do przodu – social media rządzą! Na Fejsie gramy, spamujemy, wstawiamy ogłoszenia, lajkujemy zdjęcia, dzielimy się swoim życiem i… reklamujemy się! Mało która firma nie ma konta na Fejsie czy na Insta. Organizacje, zarówno te non-profit, jak i firmy nastawione na zysk, próbują dotrzeć w ten sposób do jak największej liczby odbiorców.

Influencer marketing

Fajnym sposobem na zachęcenie młodych, jest podjęcie współpracy z jego „idolem”: youtuberemfashionistką, gwiazdą Insta, aktorem, piosenkarką… Brzmi to może dość ekstremalnie i ciut nierealnie… ale wierzcie mi, jest do wykonania! Przecież jest wiele znanych osób, jak chociażby Filip Chajzer czy Bartek Topa, którzy włączają się w takie akcje. A więc czemu by nie uderzyć do nich? To nic nie kosztuje, a może zaowocować, np. pozyskaniem pokaźnego grona wolontariuszy.

YouTube rządzi!

Z mody oczywiście nie wyszła też telewizja czy radio, ale i tak YouTube rządzi! Pamiętacie nasze PROJEKTOR-owe vlogi? One są genialną formą dotarcia do młodych ludzi! Krótki filmik (bo przecież te długie są nudne), zawierający garść informacji (bo przecież trzeba poruszyć jakoś temat i zaintrygować) to kolejny klucz do sukcesu!

 

112 (8)

TUTAJ możesz zobaczyć II sezon ZaProjektowanych!

 

Mam nadzieję, że przekonały Was proponowane przeze mnie formy przekazu ;-). Warto z nich skorzystać, aby promować to, co na co dzień robimy. Bądźmy takimi dobrymi Ambasadorami, kręćmy vlogi, pokazujmy, co robimy na Fejsie, a na pewno wolontariat będzie wciąż żywy!
Wolontariuszka i uczestniczka I edycji Ambasadorów Programu (ścieżka Social Media). Hobby? Wolontariat! I taniec <3 Może tańczyć o każdej porze dnia i nocy!
#ProjektorToMy - podziel się wiadomością!