DOŁĄCZ ZALOGUJ KONTAKT

„Jak pisać, żeby chcieli czytać (i kupować)” – recenzja

Aleksandra Skorżyńska, 6 marca 2019

Jak pisać, żeby chcieli czytać (i kupować) Copywriting & Webwriting

Jedną z cech świata, w którym dzisiaj żyjemy jest to, że z każdej strony zalewają nas potężne ilości informacji. Jak skłonić nasz mózg, żeby skupił uwagę na jednej konkretnej rzeczy, tekście, wiadomości. W miarę upływu czasu zmienia się nasz sposób mówienia i przyswajania informacji. Dlatego kluczową rolę stanowi to by trafnie dostosować treści, które chcemy przekazać innym.

Zawodzą nas wszystkie zasady pisania, których nauczyliśmy się w szkołach. Sama w pewnym momencie zdałam sobie sprawę z tego, że tworzenie tekstu użytkowego ma niewiele wspólnego ze szkolną rozprawką. Tu z pomocą przychodzi Artur Jabłoński, który stworzył poradnik: ,,Jak pisać, żeby chcieli czytać (i kupować)”. Autor książki zna się na rzeczy. Jest konsultantem e-marketingu i szkoleniowcem. W salach szkoleniowy spędził już ponad 2 tysiące godzin, doradza i realizuje kampanie dla różnych firm i instytucji. Pracował między innymi dla TVN, Allegro czy Instytutu Matki i Dziecka.

Ponadto jest autorem jednego z najpoczytniejszych polskich blogów o marketingu: www.ArturJablonski.com, do którego lektury gorąco Was zachęcam.

Moje oczekiwania odnośnie tej pozycji były dosyć wysokie. Pomyślałam, że osoba, która radzi na temat tego jak pisać sama powinna być w tym po prostu dobra. Szczerze przyznam, że książka przerosła moje oczekiwania. Artur szybko nawiązuje relację z czytelnikiem. Od pierwszych stron miałam wrażenie, że po prostu ze sobą rozmawiamy. Luźny styl ze sporą dawką poczucia humoru sprawiają, że książkę czyta się szybko i przyjemnie. Dzięki temu o wiele łatwiej przyswoić zawartą w niej wiedzę. A tu jest o czym rozmawiać.

 

Zuzia

 

Pod kątem merytorycznym autor zadbał o czytelników kompleksowo. Połączył wiedzę teoretyczną z doświadczeniem własnym i innych ludzi, do tego dodał praktyczne porady i wskazał na konkretne narzędzia, którymi możemy posługiwać się w trakcie pracy. Każde zagadnienie tłumaczy na podstawie konkretnych przykładów zaczerpniętych z życia. Byłam zaskoczona czytając o tym ile dokładnie centymetrów powinny mieć nawiasy, ile zdań warto zawrzeć w akapicie, a ile wyrazów w zdaniu. Artur zamieszcza nawet linki do konkretnych stron internetowych, blogów, podaje nazwy programów i aplikacji, mówi z czego warto korzystać, jak to robić i dlaczego. Czyniąc tym samym ze swojej publikacji prawdziwa skarbnicę wiedzy. Moim zdaniem Artur po prostu oswoił pisanie. Rozwiał mgłę tajemniczości i grozy pokazując, że pisać może każdy bo jest to umiejętność, którą da się wyćwiczyć. Co więcej bez ćwiczeń się nie obędzie, więc jeśli tylko zdecydujemy się poświęcić trochę czasu i wysiłku możemy nauczyć się tworzyć coraz to lepszy kontent, który będziemy mogli wykorzystać w naszej pracy czy innych formach działalności.

Ważne jest to, że Artur wychodzi naprzeciw nowym pokoleniom tworząc treści dla nas przystępne jednocześnie wskazując osobom już doświadczonym jak pisać tak by młodzi też chcieli czytać. Mówi też o tym jak pisać by przebić się ze swoimi treściami przez otaczający nas natłok informacji w sposób kulturalny i z dobrym smakiem. Jestem pewna, że jeszcze nie raz wrócę do lektury tej książki.

Zuzanna Koziełek

 



W ramach współpracy z wydawnictwem Onepress Wolontariusze PROJEKTORA czytają najnowsze książki na temat marketingu, zarządzania oraz zagadnień szkoleniowych, aby potem dzielić się z Wami swoimi przemyśleniami. Mamy dla Was więcej pozycji książkowych, których recenzje będziemy prezentować cyklicznie na stronie Projektora

Fotografka i filmowiec w jednym. W Projektorze zajmuje się komunikacją w Internecie. Reżyseruje i prowadzi vloga Zaprojektowani. Ciągle uśmiechnięta i pozytywnie nastawiona do nowych wyzwań. Studentka UW, która suche treści zamienia w przyjemne dla oka infografiki.
#ProjektorToMy - podziel się wiadomością!