DOŁĄCZ ZALOGUJ KONTAKT

„Jesteś marką. Jak odnieść sukces i pozostać sobą” – recenzja

Aleksandra Skorżyńska, 27 lutego 2019
„Jesteś marką. Jak odnieść sukces i pozostać sobą”
Ta książka z pewnością jest dla każdego, ale nie każdemu przypadnie do gustu. Zapytacie dlaczego? Z kilku prostych przyczyn.

Po pierwsze, pokazuje czytelnikowi, że przede wszystkim to od niego zależy jak wygląda jego życie. Owszem są rzeczy, na które nie mamy wpływu, tzw. przeszkody, które nas kształtują. To od nas jednak zależy jaki wniosek wyciągniemy z każdej “porażki”.

Po drugie, to jak postępujemy jakimi ludźmi jesteśmy buduje naszą „markę osobistą”. Jeśli teraz zajmujemy jakieś kluczowe stanowisko w firmie nie oznacza, że zawsze tak będzie.

 

Pisarka uświadamia nam, że to jak traktujemy swoich pracowników, kolegów z branży czy studiów – buduje nasz wizerunek. To jaki mamy tytuł przed nazwiskiem nie warunkuje tego jakimi ludźmi jesteśmy i czy warto nam zaufać. Czy wartości jakie głosimy są spójne z tym w jaki sposób postępujemy? Budujemy swój wizerunek na własnych przekonaniach, a może staramy się być kopią swojego idola z mediów, bądź środowiska w którym przebywamy? Te i inne pytania można odnaleźć w książce Joanny Malinowskiej-Parzydło.

 

Poniatowska
 

Autorka w książce opiera swoje założenia na przykładach prawdziwych, bądź hipotetycznych, które towarzyszą nam w życiu codziennym. Każe nam zastanowić się nad tym, w jakim momencie życia jesteśmy i co chcemy osiągnąć oraz w jaki sposób do tego dojść. Jednocześnie nie zapominając, że poprzez każdy czyn budujemy swoją markę. To czy jesteśmy obecni na portalach społecznościowych czy nie, też wiele o nas mówi.

 

Z jednej strony należy się zastanowić co publikujemy w sieci, bo to co raz się tam pojawiło już nie zniknie. Z drugiej jednak stron brak naszej obecności w sieci może zastanawiać; powodując brak zaufania. Tylko ludzie sukcesu potrafią świadomie budować swoją markę w oparciu o określone wartości, z którymi są kojarzeni. Jako przykłady takich marek, autorka podaje Jana Pawła II, Martynę Wojciechowską czy Coco Chanel. Oni zbudowali wokół siebie nie tylko zwyczajną markę, ale tzw. markę premium. Opiera się ona na autentyczności, nie “kopii”, których jak powiedział Pablo Picasso jest więcej niż “oryginałów”. Książka przekonuje, że czas w którym “wyścig po trupach do celu” się opłaca już przeminął. Zachęca do dzielenia się pozytywnymi wzorcami zachowań nie tylko w domu rodzinnym, ale i w pracy, gdyż z ekonomicznego punktu widzenia taka postawa jest coraz bardziej opłacalna.

Osobiście zachęcam wszystkich do przeczytania tej książki, ponieważ pozwala zastanowić się nad samym sobą, nad tym gdzie się teraz znajdujemy i dokąd zmierzamy. Chciałabym również zachęcić wszystkich czytających recenzję tej książki przede wszystkim do działania. Bez tego nie zbudujemy swojej marki premium do której myślę, że dążymy.

Agnieszka Poniatowska


Agnieszka Poniatowska – z zamiłowania trener, z wykształcenia pedagog, a zawodowo zajmuje się wychowywaniem dzieci i młodzieży w świetlicy środowiskowej w Świlczy. Pracuje również w dziale administracyjno-rekrutacyjnym w jednej z ogólnopolskich korporacji. Patrząc codziennie na tych młodych ludzi w swojej pracy widzi wielką potrzebę “marek premium” dających im wzór do naśladowania, akceptację oraz do wyznaczania granic w ich codziennym życiu. Z programem „PROJEKTOR – wolontariat studencki” jest związana od ok. 6 lat; jako wolontariuszka, trenerka czy koordynator. Ukończyła studia magisterskie na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim im Jana Pawła II w Lublinie na kierunku „Psychopedagogika Specjalna z Logopedią”. Jej motto życiowe brzmi: Błędów nie popełniają tylko Ci ludzie, którzy nic nie robią.

 



W ramach współpracy z wydawnictwem Onepress Wolontariusze PROJEKTORA czytają najnowsze książki na temat marketingu, zarządzania oraz zagadnień szkoleniowych, aby potem dzielić się z Wami swoimi przemyśleniami. Mamy dla Was więcej pozycji książkowych, których recenzje będziemy prezentować cyklicznie na stronie Projektora

Fotografka i filmowiec w jednym. W Projektorze zajmuje się komunikacją w Internecie. Reżyseruje i prowadzi vloga Zaprojektowani. Ciągle uśmiechnięta i pozytywnie nastawiona do nowych wyzwań. Studentka UW, która suche treści zamienia w przyjemne dla oka infografiki.
#ProjektorToMy - podziel się wiadomością!