DOŁĄCZ ZALOGUJ KONTAKT

Nasza metoda

Koncepcja: MODELOWANIE POSTAW

Każdy człowiek potrzebuje dobrego przykładu na drodze własnego rozwoju. W PROJEKTORZE tym, kto służy przykładem, jest wolontariusz, czyli osoba odczuwająca potrzebę bezinteresownego dzielenia się swoją wiedzą, doświadczeniem i pasją z innymi. Uważamy, że każdy ma potencjał, by zostać wolontariuszem – trzeba go tylko odkryć i twórczo pielęgnować!

Metoda Projektora

Sprawdzona – wypracowana przez lata doświadczeń, stworzona przez starannie dobranych ekspertów, w oparciu o wzorce osobowe i czynniki wpływające na rozwój ucznia.

Kreatywna – sprzyja rozwojowi osoby i grupy w atmosferze życzliwej współpracy, stwarza energię do pozytywnych zmian.

Skuteczna – ponad 32 000 zrealizowanych projektów – ich efektywność została potwierdzona przez dedykowany system ewaluacji.

Nowatorska – inspirowana doświadczeniami Polsko- Amerykańskiej Fundacji Wolności.

 22289940_10154705349586568_1894659866912174528_o

Realizowane projekty:

Projekty systematyczne. 2-4 tygodni. Cykliczne dwugodzinne wizyty wolontariuszy w szkole. Spójny scenariusz zajęć realizowany z tą samą grupą uczniów.

Projekty wakacyjne/feryjne. Co najmniej 5 spotkań. Minimum 5 godzin dydaktycznych w ciągu 1 dnia. Działania edukacyjne prowadzone w jednym miejscu, z tą samą grupą.

Piknik edukacyjny/pokazy. Całodzienna impreza edukacyjna na terenie szkoły. Aktywne działania edukacyjne w małych grupach. Pokazy doświadczeń, prezentacje urządzeń i filmów z dziedziny nauk ścisłych.

Szkolenia wolontariuszy. Szkolenia programowe – zasady i treść programu PROJEKTOR. Szkolenia specjalistyczne w oparciu o kompetencje miękkie wolontariuszy w obszarze edukacji w środowisku NGO.

 _DSC0786 (2)

Nasze wartości:

Bezpieczeństwo – gwarantowane porozumieniem między Fundacją a dyrektorem szkoły oraz regulaminem programu. Sposób, czas i warunki pracy z uczniami są precyzyjnie określone, a zajęcia na terenie szkoły prowadzą wolontariusze z udziałem nauczyciela.

Skuteczność – potwierdzona skutecznie przygotowaną metodą monitoringu i ewaluacji działań.

Różnorodność – tematyczna, uwzgledniająca specyficzne potrzeby odbiorców. Przygotowujemy dedykowane programy z różnych dziedzin nauk ścisłych i humanistycznych, sztuki i sportu, służące rozpoznawaniu zainteresowań uczniów oraz inspirujące do rozwijania pasji.

Twórcza atmosfera i warunki sprzyjające uczeniu się przez działanie, przeżywanie i odkrywanie. Podczas zajęć stosujemy kreatywne metody aktywizujące, które inspirują do rozwiązywania rozmaitych zadań i zapewniają dobre samopoczucie uczestników.

Bogactwo środków – umożliwiających twórcze działanie: edukacja przez zabawę, gry edukacyjne i dyskusyjne, warsztaty plastyczne, teatralne, muzyczne, taneczne, sportowe oraz pokazy eksperymentów i turnieje.

Kompetencje społeczne – niezbędne na wszystkich etapach rozwoju, w różnych rolach życiowych. Uczymy, jak skutecznie współpracować w grupie i jak być obywatelem.

 _DSC0466 (1)