DOŁĄCZ ZALOGUJ KONTAKT

Storyofmajlajf, czyli pokoleniowa genetyka

Kasia Typiak, 19 września 2017

Karolina Mikos uczestniczka I edycji Ambasadorów Programu (ścieżka Social Media).

 

Każdy z nas miał w szkole na bilogii taki dział jak genetyka. Dla mnie był on zawsze lekki, łatwy i przyjemny. Czego się na nim dowiedziałam? Że nasz charakter kształtują cechy odziedziczone po poprzednich pokoleniach. Zatem skąd taka „przepaść” między pokoleniami? Czemu nie postępujemy jak nasi rodzice czy dziadkowie? Czemu mamy inny sposób myślenia? Czy na nasze życie wpływa coś więcej poza cechami dziedzicznymi?

 

„Zmiana pokoleniowa, Millenialsi, Pokolenie Z” – relacja z konferencji

 

Digital University jest fundacją edukacyjną, która współpracuje z uniwersytetami i uczelniami wyższymi, takimi jak Szkoła Główna Handlowa (SGH). I to właśnie na SGH fundacja ta zorganizowała konferencję pt. „Zmiana pokoleniowa, Millenialsi, Pokolenie Z”. Tematyka konferencji mnie zaintrygowała. Genetyka zawsze mnie interesowała, ale wiedziałam, że nie o biologii będzie tu mowa. Zatem o czym?

 

Motywem przewodnim były różnice między pokoleniami, to jak możemy te różnice wykorzystać w innowacjach oraz w jaki sposób mamy porozumiewać się z przyszłymi pokoleniami. Jednym słowem: jak zrozumieć sposób myślenia i potrzeby pokoleń.

 

Rozważania na temat pokoleń rozpoczęto od tematów związanych z obecnością ludzi w sieci. Jak powszechnie wiadomo, internet opanował całe nasze życie. W sieci rezerwujemy hotele, robimy zakupy, rozmawiamy z przyjaciółmi. A z czym się to wiąże? Z udostępnianiem danych!

 

Tu nasuwa się kolejne pytanie: Czy jesteśmy skłonni udzielać informacji o sobie? Okzauje się, że w dużej mierze tak. Mówiła o tym Pani Karolina Małagocka, Regionalna Dyrektor Marketingu F-Secure. W swojej prezentacji podzieliła ona społeczeństwo na 3 typy: Fundamentalistów, Pragmatyków i Beztroskich. Fundamentaliści uważają, że firmy nie powinny mieć dostępu do danych osobowych. Pragmatycy są zaś w stanie udostępniać swoje dane. Ale uwaga! Nie za darmo 😉 Zaś Beztroskich jest najwięcej, bo ok. 60%. Uważają oni, że świat jest już tak skonstruowany, że dzielenie się informacjami o sobie weszło nam w nawyk.

 

Innym ważnym zagadnieniem była kwestia tego, czy Millenial (czyli, jeśli masz od 35 do 21 lat, jest to moje i Twoje pokolenie) jest dla przedsiębiorcy wrogiem czy przyjacielem. Pani Katarzyna Czuchaj-Łagód, Współzałożycielka i Dyrektor Zarządzająca w Mobile Institute, jest zdania, że Pokolenie Y (Millenialsi) to zdecydowanie przyjaciele firm. Dlaczego? Otóż wyróżnia ich coś takiego jak TECHNOLOGIA. Każdy z nich posiada smartfona, kupuje w sieci, komentuje 9w tym hejtuje) niemobilne lub niespołecznościowe marki. Czyli… tworzy wirtualną rzeczywistość! Bo Millenial jest social, jest smart, jest ego, a poza tym umie też doceniać życie w realu.

 

A jakie będą zaś przyszłe pokolenia? Pokolenie Z jest dosyć specyficzne. Są to młodzi ludzie, u których zauważono specyficzną cechę, którą nazwano: phigital (połączenie słów: physicaldigital). Oznacza to, że w ich świecie następuje „zlanie się” rzeczywistości i wirtualności w przestrzeni. Poza tym są to ludzie niezaspokojeni, liczy się dla nich „kasa”, muszą mieć mentorów i zawsze otrzymywać informacje zwrotne.

 

Po Z-tach przyjdzie zaś Gen Alfa. Pokolenie te nie tyle rozumie technologię, co nią po prostu żyje. Wręcz nie wyobraża sobie bez niej życia. Ci ludzie, a w zasadzie dzieci (mają dopiero 6 lat!), „wyklikają” wszystko. Generacja Alfa będzie lepiej wyedukowana niż Pokolenie Z. Dlaczego? Bo ich rodzicami będą Millenialsi, czyli Ci, którzy jako pierwsi zgłębiali tajniki technologii i dlatego będą bardziej kontrolowani.

 

Jak zatem wykorzystać potencjał przyszłych pokoleń? Ciężko to jednoznacznie określić, ponieważ tak naprawdę nie wiadomo, co z nich wyrośnie. Co prawda, są bardziej mobilni i technologicznie nastawieni, ale szybko się zniechęcają i nudzą ich poważne tematy typu polityka. Niecierpliwość przyszłych pokoleń widać także w pracy zawodowej, którą wykonują – zawsze chcą bardzo szybko awansować.

 

Trudno jest zatem ocenić przyszłe pokolenia. Mam jednak szczerą nadzieję, że będą oni godnymi następcami swoich przodków i świat dzięki nim będzie dążył ku lepszemu 😉

 

fot. Aleksandra Skorżyńska

Absolwentka Zarządzania i marketingu na Politechnice Lubelskiej. Kreatywna i systematyczna, wciąż rozwija swoje umiejętności, a tajniki przedsiębiorczości opanowuje z prędkością światła. W Projektorze dba o działania promocyjne i komunikacyjne.
#ProjektorToMy - podziel się wiadomością!