DOŁĄCZ ZALOGUJ KONTAKT

Jak wykorzystać aplikacje na projektach

Karolina Mikos, 10 sierpnia 2016

Praca wolontariusza to nie tylko działania dla innych, ale także żmudny proces przygotowań do projektu. Dzisiejsza rzeczywistość oferuje nam wiele technologicznych nowinek, które pozwalają na lepszą, szybszą i wydajniejszą pracę. Aplikacje są właśnie takimi „ulepszaczami” działań wolontariuszy. Przybliżę Wam kilka, które usprawnią Waszą pracę.

5 aplikacji, które przydadzą się przy realizacji projektu

Podczas projektów bardzo często podpieramy się różnego rodzaju prezentacjami multimedialnymi. Oczywiście tradycjonaliści korzystają nadal z Power Pointa, jednakże aktualny rynek oferuje nam o wiele więcej. Przykładem aplikacji, z której sama korzystam, jest Camtasia Studio. Jest to dość rozbudowane narzędzie do tworzenia wszelkiego rodzaju prezentacji oraz demonstracji szkoleniowych. Program umożliwia pobieranie zawartości pulpitu komputera lub jego części do pliku wideo. Taki materiał możemy następnie dowolnie edytować, wzbogacać w podpowiedzi w tzw. dymkach oraz dodawać informacje tekstowe.

Jednak zanim powstanie prezentacja, powinien powstać pomysł. Uporządkowanie wielu koncepcji nie jest łatwe. Dlatego do tego także stworzono aplikacje. Słyszeliście może o mapach myśli? Według definicji jest to szczególny sposób notowania ważnych danych, myśli, informacji. Sposób ten ma umożliwiać lepsze zapamiętywanie oraz organizację pracy. Do tworzenia map myśli często wykorzystuje się program Xmind.net. Korzystając z niego, można stworzyć diagram, który porządkuje pomysły. Powstałą mapą można podzielić się z innymi, udostępnić czy nawet zapisać do pliku – w wersji płatnej. Niewątpliwie pomaga to w zorganizowaniu projektu krok po kroku.

Fajnym rozwiązaniem jest stworzenie animacji. Dzieciaki, z którymi pracujemy, szybciej zapamiętają ikonografikę niż tekst pisany. Do tworzenia animacji przydaje się PowToon (jego odpowiednikami są AlligatorArtStudio). Każdy z tych programów pozwala w niebanalny sposób ożywić nasze rysunki oraz nadać barw tekstom.

Bardzo przydatnymi aplikacjami są na pewno Instagram oraz Facebook. Instagram jest serwisem społecznościowym, w którym można dzielić się swoimi zdjęciami i filmami, a także edytować je za pomocą filtrów i innych dodatków. Gdy jesteśmy na projekcie, możemy dość szybko podzielić się z naszymi obserwatorami wrażeniami z pracy z dziećmi. Ponadto z Instagrama bardzo łatwo można połączyć się z Facebookiem, udostępniając tym samym publikowane materiały.

Facebook zaś oprócz publikacji zdjęć oraz filmów posiada od niedawna opcję transmisji na żywo. Jest to świetne narzędzie, dzięki któremu inni użytkownicy mają okazję śledzić nasze poczynania krok po kroku. Nasi znajomi oraz inni „facebookowicze” mogą komentować nasze transmisje. Jest to świetna metoda nawiązania kontaktu z innymi ludźmi mającymi podobne do nas zainteresowania. Mogą się oni podzielić z nami swoimi spostrzeżeniami i w ten sposób możemy się nawzajem inspirować do kolejnych przedsięwzięć.

Wyżej wymienione aplikacje pomagają nie tylko w promocji naszej organizacji, ale też w promocji nas samych (np. jako potencjalnych pracowników mających konkretne umiejętności potwierdzone dużym doświadczeniem). Dzięki opowiadaniu w mediach społecznościowych o naszych projektach możemy zachęcić do działań czasem przypadkowe osoby, które wejdą na nasz profil. Bo przecież chcemy, żeby było nas jak najwięcej 😉

Karolina Mikos – uczestniczka inicjatywy „Liderzy Projektora” (ścieżka Social Media).

Wolontariuszka i uczestniczka I edycji Ambasadorów Programu (ścieżka Social Media). Hobby? Wolontariat! I taniec <3 Może tańczyć o każdej porze dnia i nocy!
#ProjektorToMy - podziel się wiadomością!