DOŁĄCZ ZALOGUJ KONTAKT

Wakacyjna podróż do przeszłości – relacja z projektu

Kasia Typiak, 22 sierpnia 2017

Projekty wakacyjne to świetna okazja do zebrania doświadczenia oraz zwiedzenia z Nami całej Polski, ale nie tylko. Dziś o wrażeniach z realizacji swojego projektu w Szkole Podstawowej nr 29 w Gdańsku opowiedzą Wam nasze wolontariuszki Karina LipaAmelia Lebioda:

Wyjazd ten możemy ocenić jako bardzo udany. Zarówno dzieci, jak i miejsce było bardzo miłe i sympatyczne. W ramach tygodnia historycznego przygotowałyśmy dla dzieci podróż do przeszłości, która była pełna przygód.

Pierwszego dnia poznawaliśmy się z uczestnikami, na początku w żółtym, amerykańskim busie, którym pojechaliśmy do Gdyńskiego Muzeum Motoryzacji. Wycieczka była ciekawa i pełna uśmiechu. Następnie integrowaliśmy się w szkole przy muzyce i tańcu oraz przy pomocy chusty animacyjnej.

sp 29_1 sp 29_2 sp 29

Kolejne dni polegały na dalszym poznawaniu się oraz podróży do przeszłości naszego kraju i zabawie. Pracowaliśmy z mapą Polski i zaznaczaliśmy na niej najważniejsze miasta oraz te, które naszym zdaniem i zdaniem dzieci są dla nas bliskie. Każdy uczestnik stworzył swoją niepowtarzalną pocztówkę z wakacji, która była pracą konkursową, za którą były dwa pierwsze miejsca oraz cztery wyróżnienia. Środa była dniem, w którym dzieci wzięły udział w grze terenowej. Były dwie drużyny „niebiescy” i „zieloni”, wszyscy świetnie poradzili sobie z przygotowanymi przez nas zadaniami, które czasem były trudne, śmieszne lub wymagały szukania odpowiedzi w szkole lub poza nią. W czwartek odwiedziliśmy Grodzisko w Sopocie, gdzie dzieci dowiedziały się jak żyli ludzie 1000 lat temu, czym się żywili, jak przechowywali jedzenie, czym się bronili i czym się zajmowali. Następnie każdy strzelał z łuku oraz były dwie konkurencje – bieg do tarczy oraz przeciąganie liny przez dwie osoby stojące na tarczach, które bardzo się ruszały (miałam okazję spróbować). Ostatniego dnia był wielki Quiz wiedzy historycznej. Dzieci świetnie poradziły sobie z pytaniami i zdobyli wiele punktów. Następnie rysowali na kartkach, co im się najbardziej podobało w czasie zajęć. Punktem kulminacyjnym zajęć było modelowanie długich balonów, które było dla dzieci dużą atrakcją. Na koniec wszyscy dostali pamiątkowe dyplomy, wykonaliśmy też pamiątkowe zdjęcie z balonami.

sp 29_11 sp 29_6 sp 29_9

Każdego dnia po zajęciach odwiedzałyśmy inne miejsca. Pierwszego dnia nawiedziłyśmy Jarmark Świętego Dominika na Długim Targu w Gdańsku, spacerowałyśmy nad Motławą oraz oglądałyśmy Gdańsk z diabelskiego młyna. Wtorek był dniem plażowania – pojechałyśmy na plażę do Świbna na wyspie Sobieszewskiej. Kolejne dni, to między innymi wycieczka do Gdyni na molo w Orłowie oraz spacer po porcie w Gdyni. Za każdym razem towarzyszył nam szum morza oraz zalewające stopy fale 🙂

Ten wyjazd na długo zapamiętamy, ponieważ był wyjątkowy i pełen przygód 🙂

Życzymy miłego dnia,

Karina Lipa oraz Amelia Lebioda

Absolwentka Zarządzania i marketingu na Politechnice Lubelskiej. Kreatywna i systematyczna, wciąż rozwija swoje umiejętności, a tajniki przedsiębiorczości opanowuje z prędkością światła. W Projektorze dba o działania promocyjne i komunikacyjne.
#ProjektorToMy - podziel się wiadomością!