Ambasadorzy polecają: Sztuka rynkologii

„Jeżeli chcesz wybudować statek, nie nawołuj ludzi do zbierania drewna, nie dziel pracy i nie rozdawaj zadań. Zamiast tego naucz ich tęsknić za ogromnym i bezkresnym morzem.”
Antoine de Saint-Exupéry
Ostatnio miałam okazję przeczytać ksiażkę Jacka Kotarbińskiego „Sztuka rynkologii”. Moją pierwszą rekacją gdy trzymałam pozycję w dłoni, było „Naprawdę? Kolejny podręcznik o marketingu? Pewnie nie zawiera nic odkrywaczego.” Ale szybko przekonałam się jak bardzo moja opinia mogłabyć mylna. Już po przeczytaniu pierwszego rodziału, a potem kolejnych, byłam zachwycona zarówno jezykiem, jak i sposobem prezentacji niekiedy trudnej i nudnej teorii za pomocą niecodziennych i bardzo ciekawych przykładów, a przede wszystkim interesujących metafor, dzięki którym o wiele łatwiejsze staje się zobrazowanie pewnych mechanizów, procesów rynkowych czy zachowań konumenckich.
Autor „Sztuki rynkologii” to zdecydowanie specjalista w swojej dziedzinie. Przez jego publikację przemawia przede wszystkim ogromna praktyka i świadome, a przede wszystkim świeże podejście do marketingu. A dokładnie rynkologii, bo takiej terminologii używa Jacek Kotrabiński. A czym jest wspomniana w tytule ksiązki rynkologia? Według autora jest: „(…) nowym, pojemnym pojęciem, pozwalającym, ma szesze zrozumienie marketingu i wyjście poza jego czysto instrumentalną formę.”
Zdecydowanie mogę polecić tę książkę zarówno osobom, które na co dzień zwiazane są z branżą marketingową, ale również wszystkim konsumentom, czy przedsiębiorcom, którzy chcą zrozumieć jak działają obecne rynki i mechanizmy zarządzania nimi.
Kasia Typiak 🙂
zespół biura Projektora
Absolwentka Zarządzania i marketingu na Politechnice Lubelskiej. Kreatywna i systematyczna, wciąż rozwija swoje umiejętności, a tajniki przedsiębiorczości opanowuje z prędkością światła. W Projektorze dba o działania promocyjne i komunikacyjne.