Dzień Pluszowego Misia z PROJEKTOREM

Relacja Teresa Matuła – uczestniczka programu Ambasadorzy Projektora (ścieżka Trenerzy)
W dniu 25 listopada br. obchodzony był Światowy Dzień Pluszowego Misia, który stał się również inspiracją do przeprowadzenia dla uczniów warsztatów w ramach programu „PROJEKTOR – wolontariat studencki”.
„Igłą malowane”
Pod takim tytułem zrealizowano spotkanie z uczniami jednego z liceów w Rzeszowie. W trakcie warsztatów młodzież pod czujnym okiem prowadzącej – Teresy Matuły, za pomocą igły i nitki wyczarowała urocze breloczki do kluczy w kształcie sowy.
Przygotowywanie szablonów z kartonu, wycinanie potrzebnych elementów z filcu, zszywanie lub sklejanie klejem na gorąco przygotowanych wcześniej elementów – nie było czasu na leniuchowanie, a efekty prac… wspaniałe.
„Matematyka z pluszowym misiem”
W dniu 24 listopada br. we wszystkich trzech oddziałach klas drugich Szkoły Podstawowej nr 17 w Rzeszowie panował wesoły nastrój. Ławki wypełnione były podwójnie – raz uśmiechniętymi buziami dzieci, a dwa – pluszakami, które na zajęcia przyszły wraz ze swoimi opiekunami.
Uczniowie na początku zajęć odgadywali rebus, który pozwolił im poznać powód, dla którego mieli w tym dniu świętować, a następnie wysłuchali historii pluszowego misia opowiedzianej im przez wolontariusza Andrzeja. W ten sposób drugoklasiści dowiedzieli się jaka legenda wiąże się z historią pierwszego pluszowego niedźwiadka oraz kto użyczył mu swojego imienia – Teddy bear. Kilka pytań zadanych przez wolontariuszkę Gosię sprawdziło, jak uważnie uczniowie słuchali i ile zapamiętali z opowiadania. Wspólnie też obliczyliśmy, które urodziny obchodzi w tym roku pluszowy miś.
W dalszej części zajęć odbyło się wielkie mierzenie pluszaków. W ruch poszły linijki, mniejsze i większe miarki oraz niezawodne metry krawieckie. Każda maskotka przyniesiona do szkoły została dokładnie „zbadana”, a wszystkie dane – długości: tułowia, nóg i rąk oraz obwody: brzucha, ręki i głowy – uzupełnione w specjalnej metryczce.
Kolejnym zadaniem było zbudowanie „misiowego wykresu”. Uczniowie układali swoje maskotki, grupując je według wskazanych kategorii (wielkości i rodzaju). Na koniec spotkania dzieci wspólnie tworzyły z obrazków chronologiczną historyjkę pt. „Zwykły-niezwykły dzień pluszowego Miśka”, z której dowiedziały się jak Misiek świętował swój wyjątkowy dzień.
Tym wesołym akcentem zakończył się wielki bal pluszowych misiów w klasach drugich.
Matematyka na co dzień i od święta
Uczniowie klas drugich Szkoły Podstawowej nr 17 w Rzeszowie uczestniczący w warsztatach matematycznych realizowanych w ramach programu „PROJEKTOR – wolontariat studencki” zgodnie potwierdzają, że matematyka wcale nie jest trudna.
Poprzez zabawy ruchowe z elementami matematyki drugoklasiści ćwiczyli rachunki pamięciowe oraz rozwijali swoje matematyczne umiejętności.
Na początku zajęć każdy uczeń wypełniał małą ankietę zatytułowaną „Ja w liczbach”, a następnie wspólnie szukaliśmy w otaczającym nas świecie obecności liczb i samej „Królowej Nauk”. Dalej było dobieranie się w pary liczbowe „działanie – wynik” oraz „kodowanie” skrzyni ze skarbem. Największą popularnością na zajęciach cieszyły się wyścigi na metrze krawieckim.
W przeddzień Mikołajek, na kolejnym spotkaniu, uczniowie wyruszyli do fabryki św. Mikołaja. Czytając bajkę, w którą wplecione były matematyczne zadania, dzieci odwiedziły elfy, policzyły przygotowane przez nie zabawki i popakowały je w worki oraz ustaliły ile reniferów ciągnie sanie świętego. Nie mogły też nie zapytać o to, ile godzin śpią elfy, a ile godzin pracuje Mikołaj, by rozdać prezenty wszystkim grzecznym dzieciom.
Na zakończenie spotkania uczniowie „ubierali” choinkę z tabliczką mnożenia.
Absolwentka Zarządzania i marketingu na Politechnice Lubelskiej. Kreatywna i systematyczna, wciąż rozwija swoje umiejętności, a tajniki przedsiębiorczości opanowuje z prędkością światła. W Projektorze dba o działania promocyjne i komunikacyjne.