Jak działamy
16 listopada, 2022 2024-08-12 11:58Jak działamy
ważne sprawy ważne sprawy ważne sprawy ważne sprawy
Inicjujemy spotkania studentów z dziećmi w małych miejscowościach.
Przez nowe doświadczenia rozwijamy poczucie sprawczości
i odpowiedzialności społecznej.
Istota Warsztatów z PROJEKTOREM
Celem Warsztatów z PROJEKTOREM jest kształtowanie i wzmacnianie u dzieci i studentów postawy prospołecznej i obywatelskiej. Warsztaty pozwalają im doświadczyć poczucia sprawczości i pokazują pola do dokonywania zmian w ich lokalnej społeczności.
Warsztaty z PROJEKTOREM stwarzają dzieciom przestrzeń do rozwijania kompetencji komunikacji, krytycznego myślenia, kreatywności i współpracy. Dzieje się to poprzez dyskusję, pracę w zespołach, poszukiwanie rozwiązań i ich wdrażanie w najbliższym otoczeniu.
Głównym zagadnieniem, na którym skupiamy się w czasie warsztatów, jest aktywność obywatelska. Tę aktywność obywatelską rozumiemy jako udział uczniów w życiu społecznym, kulturalnym swojej lokalnej wspólnoty jaką jest klasa, szkoła, wieś, gmina etc.
Aktywność obywatelską uczniów rozwijamy w trzech obszarach, takich jak: ochrona planety, działanie w Internecie i relacje społeczne.
Metoda Warsztatów z PROJEKTOREM
Role w Warsztatach z PROJEKTOREM
- STUDENT
- Towarzyszy
- Zadaje pytania
- Pobudza ciekawość
- Prowokuje do myślenia, aktywności, zadawania pytań
- Porusza tematy dotyczące doświadczenia dzieci
- DZIECKO
- Rozwiązuje problemy
- Generuje pomysły
- Współpracuje z rówieśnikami
- Tworzy
- Odkrywa swoja sprawczość
Zobacz jak to wygląda
Poznaj efekty naszej pracy!
,,Ostatnie zajęcia z dzieciakami w Konarzewie wypadły mega! Dzieciaki były bardzo aktywne i udało wypracować się super rozwiązanie. Dzieciaki wpadły na pomysł zorganizowania zbiórki drewna w celu zbudowania z tego materiału budek lęgowych dla ptaków, domków dla jeży i hotelików dla zapylaczy".
SZKOŁA PODSTAWOWA W KONARZEWIE
RELACJA STUDENTA Z ZAJĘĆ
"Dzieciaki za każdym razem są zachwycone i aktywnie pracują. Grupa pracowała z Wolontariuszem nad tym jak zrobić śmietnik wymierzony, aby zgadzały się jego poszczególne elementy, jakie konkretne śmieci będą do niego zbierane, jaką objętość powinien mieć pojemnik, a także które śmieci są najbardziej produkowane w tej klasie".
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. JANUSZA KORCZAKA W BARKOWIE
RELACJA NAUCZYCIELKI Z ZAJĘĆ
,,Dzieci razem z wolontariuszem stworzyły plakaty w programie graficznym Canva zapraszając dzieci i mieszkańców swojej miejscowości do adoptowania psów z pobliskiego schroniska. Plakaty zawisły w szkole a nawet w miejscowych wiejskich sklepach".
SZKOŁA PODSTAWOWA W GLICZAROWIE GÓRNYM
RELACJA NAUCZYCIELKI Z ZAJĘĆ
,,Uczniowie nie tylko zyskali wiedzę na temat powyższych tematów, ale również doskonalili swoje praktyczne umiejętności. Te nietypowe zajęcia, gdzie wszystko przebiegało zupełnie inaczej niż na lekcjach bardzo podobały się uczniom. To projekt, z którego czerpią obie strony. Nauczyciele dowiadują się o uczniach czegoś zupełnie nowego, czego nie są w stanie „wychwycić” na lekcjach. To bardzo przydatne do dalszej pracy z dziećmi."
SZKOŁA PODSTAWOWA W BÓBRCE
RELACJA ZE STRONY INTERNETOWEJ SZKOŁY
,,Studenci rozmawiali z dziećmi o zagrożeniach i powodach jakimi kierują się ludzie nie dbając o planetę oraz jak temu zaradzić. Efektem końcowym zajęć było pismo z prośbą do Wójta o zakup koszy do segregacji śmieci w szkole, prośba do Pani Dyrektor o możliwość stworzenia ulotek dotyczących segregacji śmieci."
RELACJA NAUCZYCIELKI Z ZAJĘĆ
,,Dzieciom brakowało możliwości zakupu wody w szkole - bo nie działał tam sklepik. Po wfie bardzo im się chciało pić a nie miały skąd wziąć tej wody. Więc wypracowały to, że szkoła postawi pod salą gimnastyczną dystrybutor wody, a dzieciaki będą się zrzucać po symbolicznej złotówce czy dwóch złotych na miesiąc, by kupować wodę i żeby zawsze był do niej dostęp po wfie.''
RELACJA STUDENTA Z ZAJEĆ
,,Uczniowie podzieleni na grupy zdiagnozowali lokalne problemy: smog, brudne toalety, śmieci w lesie i marnowanie wody. Zaczęli działać i wypracowali rozwiązania, które sprawdzą się w ich najbliższym otoczeniu. Udział w projekcie edukacyjnym uświadomił im, że mogą samodzielnie poszukiwać rozwiązań lokalnych problemów i wdrażać je w życie. Dzieci były bardzo zadowolone z zajęć i zadeklarowały udział w warsztatach również w przyszłym roku."
SZKOŁA PODSTAWOWA W IŁAWIE
RELACJA ZE STRONY INTERNETOWEJ SZKOŁYA tutaj znajdziesz małe podsumowanie naszych dotychczasowych działań
Infografika_FIN_Strona_01
Infografika_FIN_Strona_02
Infografika_FIN_Strona_03
Infografika_FIN_Strona_04
Infografika_FIN_Strona_05
Infografika_FIN_Strona_06
Infografika_FIN_Strona_07
Infografika_FIN_Strona_08
Infografika_FIN_Strona_09
Infografika_FIN_Strona_10
Infografika_FIN_Strona_11