Liderzy polecają: Jak Cię widzą, tak Cię piszą.

To znane większości powiedzenie pokazuje, jak duże znaczenie ma pierwsze wrażenie oraz to, w jaki sposób się prezentujemy. Jednak okazuje się, że sprawdza się ono nie tylko w kontaktach face to face, ale również w mediach społecznościowych. Sposób promocji naszych profili czy to prywatnych, czy firmowych w social mediach jest tak samo istotny, jak w codziennych kontaktach ze znajomymi, czy partnerami biznesowymi. Wiedzą o tym autorzy książki „Jak Cię widzą, tak Cię piszą. Sztuka autopromocji w mediach społecznościowych” – Guy Kawasaki i Peg Fitzpatrick.
Jak wskazuje tytuł, w książce tej znajdziemy wiele informacji, jak skutecznie promować się w mediach społecznościowych. Guy Kawasaki na konkretnych przykładach pokazuje jak poprawnie stworzyć, bądź dostosować swoje profile (prywatne, firmowe) na Facebooku, Instagramie, Google+, Twitterze, Pinterescie, LinkedIn, co i kiedy publikować, tak by jak mówi Kawasaki: „nakarmić Postowego Potwora” . Tłumaczy swoim czytelnikom, jak istotna w social mediach jest dyscyplina publikacji oraz interakcja na profilu, np. udzielanie odpowiedzi na komentarze innych. Radzi w jaki sposób unikać błędów, zwłaszcza tych, które mogą potem mieć negatywny oddźwięk w liczbie naszych fanów, czy zasięgach postów, a także w opinii na nasz temat w social mediach.
Kawasaki, korzystając ze swojego bogatego doświadczania, dokładnie opisuje w książce m.in. skąd czerpać wiedzę i inspirację do postów, w jaki sposób można udoskonalić publikowane treści, jak prowadzić profesjonalne relacje na żywo, czy też w jaki sposób można swoje social media zintegrować np. z prowadzonym przez nas blogiem.
Książka, ku mojemu pozytywnemu zaskoczeniu, zawiera wiele linków z gotowymi przykładami i odnośnikami do stron, serwisów, z których możemy czerpać wiedzę i inspirację. Niestety wersja papierowa książki, która miałam przyjemność czytać, nie mogła przenieść mnie tu i teraz do przytoczonego w treści odnośnika. Na szczęście dla wszystkich czytelników jest ona dostępna również w wersji ebooka, dzięki czemu możemy jednocześnie czytając, sprawdzić co kryje się pod załączonymi linkami. Tytuł ten napisany jest tonem lekkim i przystępnym, autor często przytacza historie z praktyki swojej lub współautorki – Peg Fitzpatrick.
Książka „Jak Cię widzą, tak Cię piszą. Sztuka autopromocji w mediach społecznościowych” to pozycja godna polecenia zarówno osobom, których życie i praca to social media – znajdą tu wiele rad i pomysłów, jak doskonalić to co robią, jak również dla zwykłych użytkowników – zdobędą tu dużo nowej, inspirującej wiedzy o mediach społecznościowych innych niż powszechnie używany Facebook, czy Instagram. Zdecydowanie warto sięgnąć po tę książkę! 🙂
Kasia Typiak – Zespół Projektora
W ramach współpracy z wydawnictwem Onepress „Liderzy Projektora” zapoznają się z najnowszymi książkami na temat marketingu i zarządzania, aby potem dzielić się z Wami swoimi przemyśleniami. Mamy dla Was kolejne pozycje książkowe, które polecamy studentom Projektora zainteresowanym zarządzaniem i komunikacją.
Absolwentka Zarządzania i marketingu na Politechnice Lubelskiej. Kreatywna i systematyczna, wciąż rozwija swoje umiejętności, a tajniki przedsiębiorczości opanowuje z prędkością światła. W Projektorze dba o działania promocyjne i komunikacyjne.