Zostało tylko 40 miejsc
dla wolontariuszy!
Projekt “Myśl krytycznie, ucz kreatywnie” ma na celu upowszechnienie kompetencji krytycznego myślenia wśród nauczycieli szkół podstawowych w całej Polsce. Chcemy dzielić się doświadczeniem i wiedzą nabytymi podczas Akademii Krytycznego Myślenia, dostarczając narzędzi edukacyjnych i materiałów, które zainspirują nauczycieli do wprowadzenia tematu krytycznego myślenia w swojej codziennej pracy.
Projekt trwał od 19 lutego do 30 kwietnia 2024 roku.
Do projektu dołączyło 87 pasjonatów i pasjonatek, którzy pragną nie tylko się rozwijać, ale także chcą dzielić się swoim doświadczeniem.
Przygotowaliśmy pakiet materiałów dydaktycznych, w tym autorski model edukacyjny, scenariusz zajęć i książki o krytycznym myśleniu i wysłaliśmy je do nauczycieli biorących udział w projekcie.
Doświadczeni eksperci i ekspertki w dziedzinie krytycznego myślenia poprowadzili 5 webinarów online. Podczas tych spotkań uczestnicy dowiedzieli się, jak skutecznie wykorzystać narzędzia krytycznego myślenia w ramach lekcji przedmiotowych, takich jak język polski, historia, biologia, oraz podczas godzin wychowawczych.
14 marca (czwartek), godz. 18:30, Grzegorz Stunża, „Wstęp do krytycznego myślenia”, NAGRANIE [KLIK]
18 marca (poniedziałek), godz. 18:30, Barbara Ostrowska, „Krytyczne myślenie na godzinie wychowawczej”, NAGRANIE [KLIK]
19 marca (wtorek), godz. 18:30, Joanna Gadomska, „Krytyczne myślenie na biologii”, NAGRANIE [KLIK]
20 marca (środa), godz. 18:30, Ania Konarzewska, „Krytyczne myślenie na języku polskim”,
21 marca (czwartek), Agnieszka Jankowiak-Maik, „Krytyczne myślenie na historii”, NAGRANIE [KLIK]
87 nauczycieli i nauczycielek zrealizowało 137 lekcji z wykorzystaniem materiałów opracowanych na potrzeby projektu. W zajęciach wzięło udział 1704 uczniów i uczennic.
Przeprowadziliśmy ocenę skuteczności projektu, zbierając dane i analizując wyniki. 89% nauczycieli zwiększyło swoją wiedzę na temat kompetencji krytycznego myślenia, sposobów wzmacniania jej u siebie i innych i nauczania tej kompetencji w szkole podstawowej. Sprawdziliśmy to poprzez zastosowanie testu wiedzy wypełnianego przed (pre-test) i po projekcie (post-test).
Wszystkie osoby, które wzięły udział w projekcie i zrealizowały lekcje w swoich szkołach, otrzymajły certyfikaty.
Projekt realizowany z dotacji programu Aktywni Obywatele
– Fundusz Krajowy finansowanego przez Islandię, Liechtenstein i Norwegię w ramach Funduszy EOG.
© 2023 PROJEKTOR. All Rights Reserved